Kan ik nog mailings versturen?
Wat zijn de gevolgen van de op 1 januari ingevoerde Code E-mail? Doel van de Code is om het versturen van mailings transparanter te maken.
MKB-Nederland heeft de veranderingen op een rijtje gezet. Belangrijkste is dat een ondernemer die zijn klanten periodiek wil e-mailen met aanbiedingen zeker weet dat hij toestemming heeft. Dat hoeft niet moeilijk te zijn. Een bloemist bijvoorbeeld heeft al toestemming als hij van klanten in de winkel of mensen op de markt hun e-mailadres krijgt, hij duidelijk maakt dat hij op dat adres gaat e-mailen met aanbiedingen, en diegene daarmee instemt.
Bijlage | Grootte |
---|---|
Code-Reclame-via-Email1.pdf | 60.54 KB |
Als de bloemist via zijn website bestellingen aanneemt en voor de afhandeling een e-mailadres vraagt, kan hij meteen vragen of dit ook gebruikt mag worden voor aanbiedingen. Dit moet duidelijk zijn en de klant moet actief instemmen, anders is toestemming niet geldig. Toestemming via algemene voorwaarden op een site geldt niet. Ook moet de afzender duidelijk zijn en moet de ontvanger eenvoudig kunnen uitschrijven.
Lees verder: